Skip to content

Budget Copenhagen

Na přelomu února a března jsme se vydali na 5 dní do Skandinávie. Naším hlavním cílem byla Kodaň, ale navštívili jsme i Malmö, Helsingør a Helsingborg, Hillerød a Roskilde. Jaký byl náš budget a kolik jsme utratili za jídlo, ubytování a památky se dozvíš v tomto článku. Skandinávie patří k nejdražším destinacím v Evropě, takže pokud by tě zajímalo, kam stojí za to se podívat a jak ušetřit, mrkni na tento článek.

Před cestou

Letenky dostal jako dárek přítel k narozeninám. Celý výlet byl pro něj překvapením až do momentu, kdy stál na letišti v Praze před odletovou tabulí. Spoustu věcí jsem proto měla zařízených už několik měsíců dopředu. Jako první samozřejmě letenky, ubytování a cestovní pojištění. Pak jsem vyřešila dopravu na letiště v Praze a taky jízdenky z Kodaně do Malmö. Nakonec jsem počítala a počítala a koupila nám 72h verzi turistické karty Copenhagen Card, která zahrnovala vstupy na památky a dopravu po Kodani a okolí. Po návratu domů jsme spočítali, že koupí CC jsme ušetřili 190 EUR, což rozhodně není malá částka a samotné nás to překvapilo.

2x letenka PRG-CPH – 518 CZK
2x jízdenka na rychlovlak z Malmö do Kodaně – 269 SEK
2x Copenhagen Card 72h – 198 EUR

CELKEM 1195 CZK + 2065,40 DKK + 217,81 EUR + 269 SEK

Den 1.

Z Brna jsme vyjížděli v 5h ráno. V Praze jsme si koupili jízdenku na Airport Express. Jelikož jsme pro jistotu vyjeli dřív, na letišti jsme měli něco přes dvě hodiny čas, takže nám při čekání trochu vyhládlo a koupili jsme si sendvič. Do Kodaně jsme přiletěli po poledni. Jelikož jsme Copenhagen Card měli jen na 72h, šetřili jsme si ji na poslední 3 dny. Proto jsme nejdřív koupili jízdenku z letiště na hostel, kde jsme rovnou zaplatili i snídaně v jídelně na všechny 4 dny. Odpoledne jsme si koupili vody do batůžku a vydali se prozkoumat okolí hostelu pěšky. Cestou zpět jsme si k večeři koupili sendvič napůl, který jsme snědli hned a na večer pak ještě housky, sýr, šunku a další vodu.

2x jízdenka Airport Express – 120 CZK
Svačina na letišti – 150 CZK
2x jízdenka na metro z letiště do hostelu v Kodani – 72 DKK
Snídaně v hostelu na 4 noci – 444,18 DKK
Balené vody na den – 7,60 DKK
Sendvič – 39 DKK
Večeře – housky, sýr, šunka a voda – 54,40 DKK

CELKEM 270 CZK a 617,18 DKK

Den 2.

Druhý den jsme se vypravili do Malmö. Ráno jsme si po snídani koupili dva lístky na metro na hlavní nádraží, a jelikož nám první Flixbus přes Öresundský most ujel, sedli jsme si do Starbucks, kde jsem si koupila sběratelský hrníček a Mirko croissant. V Malmö na nádraží jsme si koupili vody a ice tea do batůžku na celý den. Už první den jsme litovali, že jsme zapomněli doma rukavice, ale v Malmö byla taková zima a vítr, že jsme si je šli koupit do nejbližšího souvenir shopu. Na oběd jsme zašli do vyhlášené restaurace na údajně fakt nejlepší švédské masové kuličky s bramborovou kaší a brusinkama. Jelikož jsme Malmö prošli celkem rychle, na hodinu jsme se před deštěm schovali v kavárně. K večeři jsme si v Coopu nandali na samoobslužném pultu salát – mimochodem nejlepší a nejlevnější metoda stravování za celý náš pobyt – a na cestu zpět do Kodaně jsme si koupili velký skořicový šnek. Taky jsme konečně sehnali (v Česku naprosto vyprodaný) antibakteriální gel na ruce.

2x jízdenka na metro z hostelu do centra Kodaně – 48 DKK
Skořicový šnek – 10 SEK
Antibakteriální gel na ruce – 30 SEK

CELKEM 86 DKK + 946,92 SEK

Den 3.

I třetí den jsme v podstatě strávili mimo Kodaň. Tentokrát jsme vyrazili na sever do Helsingøru, kde jsme prošli slavný hrad Kronborg, do kterého Shakespeare zakomponoval Hamleta. Koupili jsme si zpáteční jízdenku na trajekt do Švédska. V Helsinborgu jsme strávili asi dvě hodiny, protože pršelo a ačkoli je město jedno z nejstarších ve Švédsku, je velmi malé. Na cestu zpět jsem si zase nandala salát v Coopu, jelikož jsem zjistila, že v Dánsku Coopy nejsou, a Mirko dal přednost teplému obědu z Mcdonalds. Z Helsingøru jsme jeli vlakem do Hillerødu, kde jsme navštívili bohužel mimo sezónu zavřený zámek, prošli si královské zahrady, a vydali se zpět do Kodaně. V Kodani jsme se cestou na hostel stavili v Guiness World Records a na večeři jsme si nakoupili zase v supermarketu.

2x zpáteční jízdenka na trajekt z Helsingøru do Helsinborgu – 178 DKK
Salát v Coopu – 48,31 SEK
Oběd v Mcdonalds – 79 SEK
Večeře – sýry, bageta a ředkvičky – 52 DKK

CELKEM 178 DKK + 179,31 SEK

Den 4.

Ráno jsme snídali o dost déle než jindy a pořádně se najedli. Pak jsme vyrazili do vikingského města Roskilde, kde jsme navštívili muzeum vikingských lodí a Roskildskou katedrálu, ve které jsou pohřbeni téměř všichni dánští králové a královny. Z Roskilde jsme se vrátili do Kodaně až v odpoledních hodinách a vydali se na průzkum do Cristianie. Tam jsme si k jídlu nic nekoupili, ačkoli jsme původně chtěli. Takže jsme měli velmi pozdní a velmi lehký oběd až v podvečerních hodinách před návštěvou planetária – koupili jsme si dva kousky pizzového pečiva a já jsem si vzala balíček MAOAM. Cestou na hostel jsme si vyzvedli dva burgery s hranolkama a lahev vody k večeři.

2x pizza snack, gumídci – 34 DKK
2x burger k večeři – 158 DKK
Lahev vody – 7,50 DKK

CELKEM 199,50 DKK

Den 5.

Poslední den jsme se odhlásili z hostelu, ale nechali jsme si v něm v úložných boxech batohy. Dopoledne jsme strávili prozkoumáváním památek v samém centru města, započatým výletem vyhlídkovou lodí po kodaňských vodních kanálech. Jelikož bylo snad jediný den hezky a tepleji, koupili jsme si oběd v supermarketu, usadili se na lavičkách v královském parku hned za naším hostelem a udělali si piknik.

Odpoledne jsme si vyzvedli batohy a ještě před odletem jsme se vydali do Aquaria. Tam jsme za úschovu batohů zaplatili 1 euro. Dvě hodiny před odletem jsme došli na letiště, koupili si poslední sendviče k večeři a když jsme si byli jistí, že náš let je na čas, koupili jsme i jízdenku na autobus z letiště ve Vídni do Brna. Do Vídně jsme přiletěli v 10 hodin večer a s povděkem povečeřeli v letištním Mcdonalds, které nám najednou přišlo příjemně levné.

Úschova zavazadel v hostelu na 6h – 50 DKK

CELKEM 167,6 DKK + 741 CZK + 17,50 EUR

Celkové náklady

2206 CZK + 235,31 EUR + 3313,68 DKK + 1395,23 SEK

S kurzem platným ve dnech, kdy jsme v Kodani byli a platili kartou Revolut, je to dohromady přibližně:

21556 CZK + 1280 CZK letenky
847,31 EUR + 50 EUR letenky

Pokud se ti budget článek líbí, budu ráda, když ho budeš sdílet se svými přáteli nebo mi tu zanecháš komentář.