Skip to content

Budget Budapest

V říjnu mě po návratu z Itálie čekala škola a práce na plný úvazek, takže o volné dny byla pomalu nouze. Náhodou jsem ale objevila noční jízdenky z Brna do Budapešti, což mému podnikavému já zavdalo příležitost k úniku z města alespoň je jeden den. Noční autubus vyjíždí z Brna po 23:00 a do Budapeště přijíždí brzy ráno ještě před svítáním. Vzhledem k tomu, že jsme v Maďarsku strávili necelých 17 hodin a je tam poměrně levně, nás cesta vyšla skoro stejně draze jako denní útrata a celkově se tento výlet řadí mezi jeden z nejlevnějších. Co všechno jsme navštívili se můžeš dočíst tady.

Před cestou

Poměrně nezvykle jsme tentokrát kupovali jízdenky (Regiojet) jen pár dní před odjezdem a věřím, že se to promítlo i do ceny. Pokud výlet naplánuješ dostatečně dopředu (alespoň 14 dní předem), dostaneš se s cenou pravděpodobně ještě níž. Cestovní pojištění nesmí chybět – ačkoli je Maďarsko v Evropské unii a platí tu “modrá kartička” pojištěnce, nespoléhám nikde na kvalitu a rozsah veřejného zdravotnictví. Vyplatí se taky projít výhody u tvojí banky, já mám třeba velmi dobré cestovní pojištění zdarma k vedení účtu. Nicméně přítel jako nerezident nemá přidělené rodné číslo a tak si nemůže cestovní pojištění (podle mých kritérií) sjednat sám, ale vždy jen v balíčku se mnou, takže ho vždy stejně platím dvakrát.

2x jízdenka Brno-Budapešť – 658 CZK
2x jízdenka Budapešť-Brno – 738 CZK
2x cestovní pojištění – 328 CZK

CELKEM 1724 CZK

Den 1.

Po příjezdu do Budapešti jsme šli rovnou na první ranní tramvaj, jenže pozor. Tramvajové vozy jsou většinou poměrně historické a nemají elektronické terminály, kde by se dala koupit jízdenka, a řidič při pokusu o komunikaci v angličtině jen zavrtěl hlavou a odešel na kouřovou. Automat na jízdenky jsme pak venku hledali asi 10 minut, což mě trochu zarazilo – byli jsme přece na autobusovém nádraží. Naštěstí první nalezený (a jediný) v okolí nabízel veškeré druhy jízdenek a platit se dá i kartou. My jsme zvolili cenově nejvýhodnější celodenní jízdenku, hlavně protože jsme si nebyli jistí, kolik spojů za den využijeme.

Po návštěvě Rybářské Bašty jsme šli do kavárny Cinnamon v Budíně, kde jsme se najedli poměrně dost a zbytek dne jsme spíš jen ochutnávali místní kuchyni. Oběd jsme strávili ve Velké tržnici, kde je výběr z nespočtu typických jídel od všech variací guláše až po klobásy nebo opékané brambory. Skončili jsme nakonec u kombinace gulášová polévka a mix opečené klobásy a brambor a byli jsme příjemně překvapeni velmi nízkou cenou. Odpoledne jsme se jen procházeli po Pešti a já jsem si do sbírky koupila Starbucks hrníček, jako na každém zahraničním výletě.

Večer jsme si před cestou do lázní sedli na zahrádku Hummus baru, kde jsme měli snad nejlepší pitu, s falafelem, pečenými paprikami a hummusem. Na závěr dne nás čekala už jen návštěva Széchenyiho termálních lázní, které jsou velmi oblíbené zejména mezi cizinci už jen pro velmi nízké vstupné – za celodenní vstup jsme zaplatili v přepočtu 220 Kč na osobu.

Snídaně v kavárně – klobásky, vajíčka se slaninou a toasty – 7000 HUF
Oběd na tržnici – gulášová polévka, klobása a opečené brambory – 3500 HUF
2x vstup termální lázně – 5500 HUF
2x celodenní jízdenka po městě 3300 – HUF
Večeře v Hummus baru – plněná pita – 1980 HUF

CELKEM 21280 HUF

Celkové náklady

1724 CZK + 21280 HUF

S kurzem platným ve dnech, kdy jsme v Budapešti byli a platili kartou Revolut, je to dohromady přibližně:

1959 CZK + 1396 CZK jízdenky
(75 EUR + 54 EUR jízdenky)

Celkově nás tedy jednodenní výlet do Budapešti vyšel ani ne dvakrát dráž než výlet do Prahy s návštěvou ZOO, za nás teda super poměr zážitek/cena. Navíc je fajn, že pokud nechcete nakupovat suvenýry na tržnici, není nutné s sebou vozit hotovost.

Pokud se ti budget článek líbil, budu moc ráda, pokud ho budeš sdílet se svými přáteli nebo mi tu zanecháš komentář se zpětnou vazbou :).